Δευτέρα, 28 Ιανουαρίου 2013

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Τ. ΚΟΥΡΑΚΗ, ΒΟΥΛΕΥTH ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ Ν.Δ.


Η ΝΔ έχοντας εξαθλιώσει τον ελληνικό λαό με συνεχή και άδικη φορολογία και μείωση των εισοδημάτων, αναζητά τώρα συνενόχους στην πολιτική της αυτή. Προς το σκοπό αυτό ανακάλυψε δήθεν πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ μέσω της επιπλέον φορολογίας των Ορθοδόξων Χριστιανών.
Στο πρόσφατο συνέδριο στη Θεσσαλονίκη με θέμα «Εκκλησία και Αριστερά» αναφέρθηκα στο θέμα της πιθανής αλλαγής στη μισθοδοσία του κλήρου και είπα επί λέξει:
«Προτείνουμε να καταργηθεί η μισθοδοσία των ιερέων από το κράτος. Είναι προφανές ότι, όταν ζητούμε τον διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας, δεν νοείται μισθοδοσία ιερέων οποιασδήποτε θρησκείας ή δόγματος από την Πολιτεία.
Θα έλεγα ότι  εάν αυτό είναι δύσκολο να γίνει, θα μπορούσαμε να συζητήσουμε μια εναλλακτική πρόταση. Η εναλλακτική πρόταση είναι να επιβληθεί ειδικός φόρος σε όσους πολίτες δηλώνουν κατά την υποβολή της φορολογικής τους δήλωσης ότι είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και ο οποίος θα αποδίδεται στην εκκλησία. Σε αυτή την περίπτωση οι πολίτες θα πρέπει να είναι απολύτως ενημερωμένοι ότι η δήλωσή τους ότι είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι συνεπάγεται την επιβολή αυτού του φόρου. Πρέπει να σας πω ότι αυτή η λύση δεν είναι καινοφανής, δεν την ανακάλυψε ο ΣΥΡΙΖΑ. Πάρα πολλές αστικές δημοκρατίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν μισθοδοτούν τους κληρικούς. Πιο συγκεκριμένα, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ιρλανδία) δεν τους μισθοδοτούν διόλου, έχουν όμως επιβάλει τον λεγόμενο «εκκλησιαστικό φόρο» που τον καταβάλλουν οι δεδηλωμένοι πιστοί και τον αποδίδει το κράτος στις αντίστοιχες Εκκλησίες. Πρέπει να σας πω ότι η Αγγλία περιορίζεται αποκλειστικώς και μόνο στο να συντηρεί με κρατική δαπάνη τους ναούς που έχουν χαρακτηριστεί ιστορικά μνημεία. Στη δε Γαλλία όχι μόνον δεν μισθοδοτούνται οι κληρικοί, αλλά και η πάσης φύσεως επιχορήγηση προς τις Εκκλησίες απαγορεύεται ρητά από το Σύνταγμα.».
Κατά συνέπεια, είναι αστείο να δηλώνει η ΝΔ σε δελτίο Τύπου ότι η ανωτέρω θέση συνιστά επιπλέον φορολόγηση των Χριστιανών Ορθοδόξων και ότι τάχα αυτή η φορολόγηση συνιστά διωγμό των πιστών. Μιλάμε για  χρήματα που ούτως ή άλλως συνεισφέρουν οι πολίτες μέσω της φορολογίας, απλώς αλλάζει ο τρόπος είσπραξής τους, αναλόγως των θρησκευτικών πεποιθήσεις των πολιτών. Άλλωστε εάν ίσχυε κάτι τέτοιο τότε αυτός ο διαχωρισμός και ο διωγμός θα αφορούσε την πλειονότητα των ευρωπαϊκών λαών, πράγμα εξ’ ολοκλήρου ανυπόστατο. Ακόμη, αν η ΝΔ αγωνιά για την αντίφαση της θέσης του κόμματός μας για την μη αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες, και την αναφορά των θρησκευτικών πεποιθήσεων των  πολιτών στη φορολογική τους δήλωση, να είναι σίγουρη η ΝΔ, ότι τόσο στις ευρωπαϊκές χώρες όσο και στη χώρα μας υπάρχουν τρόποι για να διαφυλαχτεί αυτό το προσωπικό δεδομένο.
Σε κάθε περίπτωση, όπως άλλωστε ανάφερα και στην δευτερολογία μου, η όποια λύση για τη μισθοδοσία του κλήρου θα είναι προϊόν εξαντλητικού διαλόγου με την διοίκηση της εκκλησίας και με το σύνολο της κοινωνίας, ώστε όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με τον διαχωρισμού κράτους και εκκλησίας να προχωρήσουν με τη μέγιστη δυνατή συναίνεση και βεβαίως με τις αναγκαίες αλλαγές του συντάγματος. Ακόμη και από τον γραμματέα του κόμματος και από εμένα αναφέρθηκε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ εγγυάται τη μισθοδοσία του κλήρου, ανεξάρτητα από τη λύση που θα προκριθεί.
Είναι εξάλλου αυτονόητο ότι στα πλαίσια της διαδικασίας διαχωρισμού Εκκλησίας από το Κράτος θα πρέπει να θεσμοθετηθεί μια διαδικασία χρονικής μετάβασης από το υπάρχον νομικό καθεστώς στο νέο ώστε να υπάρξει δυνατότητα ευχερούς προσαρμογής της Εκκλησίας στο καινούριο σύστημα μισθοδοσίας μέσα από κατάλληλη αξιοποίηση του τμήματος εκείνου της εκκλησιαστικής περιουσίας που πραγματικά της ανήκει, αφού προηγουμένως θα έχει ολοκληρωθεί και η συναφής διαδικασία αποσαφήνισης του περιεχομένου της (κτήματα, αστικά ακίνητα, μοναστηριακή περιουσία κλπ) ύστερα από συνεννόηση με την Πολιτεία και πάντοτε ως προϊόν κοινής προσπάθειας επακριβούς προσδιορισμού της. Στο πλαίσιο μιας τέτοιας συνεννόησης σχετικά με το τμήμα της εκκλησιαστικής περιουσίας που θα συνεχίσει να ανήκει στην Εκκλησία και να το διαχειρίζεται αυτόνομα ύστερα από την ολοκλήρωση διαπραγματεύσεων εντός μιας μικτής και αποτελούμενης και από τα δύο μέρη Επιτροπής διερεύνησης του θέματος, είναι προφανές ότι θα υπάρξει σε κάθε περίπτωση η κατάλληλη μέριμνα ούτως ώστε τα περιουσιακά στοιχεία που εν τέλει θα συμφωνηθεί να παραμείνουν υπό την κυριότητα της Εκκλησίας, να επαρκούν απολύτως για τη μισθοδοσία των ιερέων, ενώ σε περίπτωση που κάτι τετοιο συναντήσει πρακτικές δυσχέρειες να υπάρξει συνδρομή της Πολιτείας με βάση την προαναφερθείσα πρόταση για εθελοντική φορολογία των πιστών της Ορθόδοξης Εκκλησίας κατά τα δοκιμασμένα και επιτυχημένα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Ας φροντίσει λοιπόν η ΝΔ αντί να επιτίθεται σε κάθε ριζοσπαστική πρόταση που αρθρώνει ο ΣΥΡΙΖΑ, διαστρεβλώνοντας μάλιστα το περιεχόμενό της, να λύσει την αντίφαση που προκύπτει στη ρητορική της από την αφενός συχνή και κατά το δοκούν επίκληση των ευρωπαϊκών αντιλήψεων και ιδεωδών, των οποίων αυτοπαρουσιάζεται υποκριτικά ως μονοπωλιακός και προνομιακός υπερασπιστής, και αφετέρου από τη λυσσαλέα αντίδραση της απέναντι σε κάθε νεωτερική πρόταση που στοχεύει στη διεύρυνση των ελευθεριών και των δικαιωμάτων των πολιτών θέτοντας παρακαταθήκες για τη θεμελίωση και την εμπέδωση σύγχρονων δημοκρατικών θεσμών και αξιών.
Συνεπώς, οι κατά κανόνα φτωχές οικογένειες των ιερωμένων της Ελλάδας, που μαζί με τον υπόλοιπο λαό βιώνουν τη φτώχεια και την εξαθλίωση εξαιτίας των περικοπών της συγκυβέρνησης, δεν κινδυνεύουν από το ΣΥΡΙΖΑ αλλά από τις μνημονιακές πολιτικές που προωθεί και εφαρμόζει η Ν.Δ. με τους κομματικούς συνεταίρους της.